Veckans spaningar v.36

Veckans spaningar v.36

#1 Det franska burgarmysteriet

Burger King i Frankrike har precis kickat i gång kampanjen ”The Mystery Burger” som ska få fransmännen att testa nytt från restaurangens meny. För två euro kan man köpa en av Burger King’s signaturburgare serverad i en o-brandad låda. Vilken burgare det blir avgörs helt och hållet av slumpen.  

http://www.adweek.com/creativity/burger-king-is-now-selling-a-mystery-burger-for-those-who-like-to-take-their-chances/
 

#2 Vice lanserar dejtingprogram tillsammans med Match.com

Vice har tillsammans med Match.com tagit fram ett dejtingprogram för Snapchat. Programmet som fått namnet Hungry Hearts leds av rapparen Action Bronson i spetsen som under åtta veckor kommer att vägleda par under deras första dejt tillsammans. Bronson har satt upplägget för dejterna och kommer under programmets gång ge sitt expertutlåtande om parets framtid tillsammans.  

http://www.adweek.com/tv-video/vice-debuts-a-snapchat-dating-show-sponsored-by-match-featuring-fun-commentary-by-action-bronson/
 

#3 Grolsch låter känslor skapa konst av musik

Grolsch genomförde nyligen ett spännande experiment som visar på hur stress påverkar våra hjärnor. Med hjälp av en digital byrå i Rumänien så kopplade man upp 14 personer till neuro-headset och mätte avkoppling, uppmärksamhetsförmåga och intensitet i mänskliga hjärnvågor när de utsattes för musik kontra stressiga vardagsljud. Resultatet är mind blowing!

http://www.adweek.com/creativity/grolsch-turned-the-emotions-of-music-listeners-into-psychedelic-art-pieces/

CIRCLE K | 360° STCC-RACE

CIRCLE K | 360° STCC-RACE

Veckans spaningar v.35

Veckans spaningar v.35