Case - Match.com – sveriges mest dejtingvänliga platser

Case - Match.com – sveriges mest dejtingvänliga platser

Nätdejting har blivit ett av de vanligaste sätten att hitta en partner, men det råder bland vissa grupper fortfarande något av ett stigma kring fenomenet.

För att göra Match.com mer relevant för svenska singlar, och etablera nätdejtingtjänsten som den främsta  i Sverige, bestämde vi oss för att dra nytta av det faktum att Match.com är ett av världens mest kända nätdejtingföretag med hängivna och engagerade medlemmar.  4 559 singlar runt om i Sverige ombads att dela sina favoritaktiviteter för en första dejt. De fick även lista de caféer, restauranger och promenadsträckor i sin stad som de tycker är mest ”dejtvänliga”.  Alla svar grupperades enligt singlarnas lokala tillhörighet, vilket skapade en tydlig lokal vinkel.

Regioner med en stark, lokal medianärvaro valdes ut. För att belysa lokala uttalande och upprätta en kontakt med alla caféer och restauranger som tilldelats en förstaplats i den specifika regionen ringde vi personligen upp alla för att gratulera till vinsten. Alla caféer och restauranger som hamnade i topp tre skickades ett personligt brev och en dekal. Totalt skickade vi ut ungefär 97 personifierade brev och dekaler.

Mediabearbetningen var en succé och vi lyckades generera genomslag i nästan alla regioner. Både lokal (ex. Eskilstuna-Kurien) och nationell media (ex. Metro och Aftonbladet) var intresserade av initiativet. Flera av caféerna och restaurangerna publicerade också det personliga brevet och dekalen på sina Facebooksidor. 

Case - Carlsberg|Ölpodden

Case - Carlsberg|Ölpodden

Case - LIDL|DILL

Case - LIDL|DILL