Case - LIDL|DILL

Case - LIDL|DILL

Den tyska matvarukedjan Lidl erbjuder produkter av hög kvalité till låga priser. Men eftersom att priserna är så pass låga antar många konsumenter att det även betyder att produkterna är av sämre kvalité. Därför behövde Lidl ett sätt att ändra på folks uppfattningar och visa att man trots låga priser faktiskt lyckas erbjuda produkter av världsklass.

Under tre veckor i september 2013 öppnades pop-up restaurangen Dill, en Fine-dine restaurang ledd av den välrenommerade kocken Michael Wignell upp i Stockholm. Det fanns dock en hemlighet - alla produkter och ingredienser kom från Lidl. Vi ombads att ta hand om kommunikationen under hela restaurangens öppningsperiod, med nära kontakter med media och mediebevakning när hemligheten att DILL använde produkter från LIDL tillkännagavs.

DILL var en succé och blev snabbt en av de hetaste restaurangerna i Stockholm, med några av Sveriges hetaste matkritiker och “Foodies” bland besökarna. Restaurangen var fullbokad från första till sista dagen. 

Case - Match.com – sveriges mest dejtingvänliga platser

Case - Match.com – sveriges mest dejtingvänliga platser

Case - EY|EY entrepreneur of the year

Case - EY|EY entrepreneur of the year