Case - EY|EY entrepreneur of the year

Case - EY|EY entrepreneur of the year

EY Entrepreneur Of The Year är en av världens främsta och största utmärkelser för entreprenörer. Tävlingen genomförs på regional, nationell och internationell nivå i fler än 140 städer i drygt 60 länder. En extern oberoende jury bedömer entreprenörerna efter kriterierna entreprenörsanda, ekonomisk utveckling, strategisk inriktning, inverkan på omvärlden, innovation samt personlig integritet och inflytande. Vid de regionala finalerna och vid den nationella finalen utses även vinnare i kategorierna ”Årets kvinnliga stjärnskott” och ”Årets manliga stjärnskott”. Huvudsponsorn SEB delar ut priset ”Bästa internationella tillväxt”. Läs mer på www.eoy.se

Vi har i flera år stöttat EY i att skapa PR kring EY Entrepreneur Of The Year. Syftet med vårt arbete är att sätta entreprenörskap på agendan, att exponera tävlingen och finalisterna/vinnarna samt tydliggöra kopplingen mellan EY och entreprenörskap. Cohn & Wolfe tar fram pressmeddelanden och mediepitcher, sköter kontakten med journalister och tar fram vinklar och budskap för att lyfta svenskt entreprenörskap.

Genom PR-arbetet exponeras EY Entrepreneur Of The Year och EY såväl lokalt som regionalt och nationellt. Varje år publiceras 150-250 artiklar om tävlingen i lokal- och regionpress, nationell press och branschpress.

Bild: Prins Daniel och Erik Arpi, Entrepreneur of the Year, foto: Jonas Borg

Case - LIDL|DILL

Case - LIDL|DILL

Case - Mondelez|Aladdin

Case - Mondelez|Aladdin