NYHET - FEM GULD I SPINN 2016

NYHET - FEM GULD I SPINN 2016

Igår hölls Spinn-galan på Berns – och vilken kväll det blev! The Swedish Number, som vi tillsammans med Ingo gjorde för Svenska Turistföreningen, blev av juryn utsedd både till Årets Konsumentkampanj och Årets Content Marketing – och sist men inte minst till Årets Bästa PR-kampanj. 

Vi knep också guldet i kategorin Årets Massmediekampanj för ”Chokladhuset – Sveriges nya jultradition”, som vi gjorde för Mondelez International inför julen 2015. 

Glädjetjuten visste heller inga gränser när vår Axel Bringel utsågs till Årets rookie i PR-branschen.
Läs mer om juryns motiveringar och i Spinns eget pressrum. 

Ett stort tack till juryn, våra samarbetsbyråer och till teamen – och sist, men inte minst, tack till våra kunder som gett oss förtroendet att jobba med kampanjerna. Vill du läsa mer om kampanjerna? Kolla in vår case-sida!

Hela listan

ÅRETS ROOKIE
Axel Bringel, Cohn & Wolfe

ÅRETS MASSMEDIEKAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med ” Chokladhuset - Sveriges nya jultradition” för Mondelez International

ÅRETS CONTENT MARKETING
Guld: Cohn & Wolfe & INGO med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen

ÅRETS KONSUMENTKAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe & INGO med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen

ÅRETS BÄSTA PR-KAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe & INGO med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen

The Swedish Number, Svenska Turistföreningen 
Chokladhuset – Sveriges nya jultradition, Mondelez International



NYHET - Axel Bringel utsedd till ”Årets rookie” i Spinn 2016!

NYHET - Axel Bringel utsedd till ”Årets rookie” i Spinn 2016!

CASE - HARRYS & CARLSBERG | VEM KÖR?

CASE - HARRYS & CARLSBERG | VEM KÖR?