NYHET - SÅ HÄR PÅVERKAR MOBIL-GEDDON DITT VARUMÄRKE

NYHET - SÅ HÄR PÅVERKAR MOBIL-GEDDON DITT VARUMÄRKE

Idag, den 21 april, är dagen kommen. Dagen som blivit mobilsurfens Armageddon. Eller
Mobil-Geddon, som branschen så dramatiskt myntat.
Men vad sker då under Mobil-Geddon? Jo, idag är dagen då Google gör om sina algoritmer för Googlesök i mobiltelefoner. Något som, precis som namnet antyder, faktiskt kan få dramatiska konsekvenser. Men innan vi funderar kring dessa konsekvenser ska vi reda ut exakt vad som kommer att hända.


    1.    Det blir enklare att surfa på telefonen
De sidor som är anpassade för mobiler kommer att hamna högre upp bland sökresultaten än de som inte är det. Den som surfar kommer alltså, i första hand, att hitta mobilvänliga sajter med mobilvänliga funktioner. Vissa av dessa hemsidor kommer dessutom att taggas som ”Mobilvänliga”.


    2.    Google direktlänkar till appar.
Nu kommer även Androidappar att dyka upp bland dina sökresultat. Via nya direktlänkar kan de dessutom installeras med en gång. (Detta gäller alltså bara Androidtelefoner. Glöm inte att 77 procent av alla smarta telefoner som såldes under sista kvartalet förra året var Androidtelefoner)
Vinnarna i denna ”slutgiltiga strid” blir alltså de varumärken som har anpassat sin hemsida efter mobilsurf. De som dessutom har Androida appar kan få ännu fler nedladdningar. Så, nu är det hög tid att göra det förbjudna. Googla dig själv. Eller i alla fall ditt varumärke.
Den fantastiska bilden har vi lånat från den indonesiska tekniksajten Inovasi Pintar.  Tack!

 

NYHET - ÖLPODDEN NOMINERAD I GULDBLADET!

NYHET - ÖLPODDEN NOMINERAD I GULDBLADET!

NYHET - PUDELN ÄR DÖD – LEVE PITBULLEN

NYHET - PUDELN ÄR DÖD – LEVE PITBULLEN